Escrocheria RMGC plateste Romania sa taca!

Democratia sapunului: “S-a scris în repetate rânduri că RMGC a lansat o campanie agresivă de publicitate care a reuşit să reducă la tăcere o mare parte a presei din România. Practic orice protest la adresa RMGC sau orice critică este ignorată, sau în cel mai fericit caz minimalizată, o ruşine pentru o Românie democratică, ce are doar în teorie o presă liberă şi responsabilă, la 22 de ani după căderea comunismului.

Roşia Montană Gold Corporation a cheltuit în prima jumătate a anului trecut un milion de euro pentru publicitate în presa scrisă, scrie kamikazeonline.ro, care demonstrează cum ziarele care au primit bani din publicitate nu mai fac presă, ci fac o campanie dezlănţuită în favoarea RMGC. Unul dintre cei mai “vinovaţi” este „Evenimentul Zilei”, consideră kamikazeonline.ro. RMGC ocupă locul trei în topul investitorilor în publicitatea în presă. Curioşi să vedem cum se desfăşoară această activitate în practică, am început analiza datelor de monitorizare pe acest an. Am luat la întâmplare unul dintre principalele cotidiene cu acoperire naţională şi care afişau cândva pretenţii de cotidian de calitate: Evenimentul Zilei, continuă kamikazeonline.ro.

Kamikazeonline.ro scrie că a numărat 26 de apariţii ale subiectului exploatării de la Roşia Montană. Doar două dintre articole au fost neutre, restul au fost publicitare. Publicitatea a însemnat publicarea unor machete prin care, în mod asumat, compania îşi transmitea mesajul, „peste 3.600 de români vor avea din nou locuri de muncă”, sau reclamă mascată – scrisorile „către România” nu au nici o urmă de asumare de către beneficiarul campaniei. În sfârşit, cotidianul însuşi îşi asumă o „campanie” de dezbateri publice pe tema proiectului de exploatare; teoretic ar suna bine, dar formularea este „o dezbatere despre cum ar trebui exploatat aurul”, nicidecum „dacă ar trebui exploatat”. Oricum, în conţinut sunt promovate toate mesajele campaniei RMGC. În intervalul 01.01 – 31.06 apare un singur articol de informare, în care se comunică o victorie în justiţie în favoarea RMGC. Cum alte articole de informare nu apar, lipsesc orice alte informaţii despre eşecurile în justiţie ale companiei, precum şi despre orice alt eveniment dintre cele câteva zeci generate de adversarii proiectului. Cât priveşte mesajul cu locurile de muncă, versiunea pentru TV a acestuia a fost interzisă ca fiind mincinoasă.

Mai multe pe: http://www.cotidianul.ro/rmgc-a-cheltuit-un-milion-de-euro-pe-publicitate-in-doar-sase-luni-159447/

P.S. Sunt convins ca si unii dintre localnicii de la Rosia Montana sunt platiti sa sustina acest dezastru!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s